Jak zhubnout stehna a zadek – nejnovější studie

Mnoho žen se na celém světě zajímá o dispozice svého těla. Mezi hlavními jsou to jistě velikost prsou, stehna a zadek. Dneska se zaměříme na to, se naučili jak zhubnout stehna a zadek. Připravil jsem informace z nejnovějších poznatků vědy.

 

Pro spalování tuku je velmi důležitý bazální metabolismus, který je odvislý od toho, kolik máme na těle svalové hmoty. Čím více svalů, tím lepší spalování tuků a efektivnější metabolismus.

Existuje mnoho studií, které zkoumaly vliv nízkokalorické stravy a aerobního cvičení na spalování tuku a na zachování svalové hmoty.  New England Journal zjistil, že lidé, kteří se zaměřují jen na snížení kalorií ve stravě a jen zapojují stále stejné aerobní cvičení, nepomáhá zrychlovat metabolismus a tím podporu spalování tuků. Při studii při takovém to cvičení a dietě během dvou let lidé nabrali až  15 kg více než při počátečním stavu.

banner-nemuzete-zhubnout

 

 

Srovnání aerobního a silového tréninku

Jedna věc je o tom, co se stane během cvičení s tukovou tkání a druhá věc co se děje v době po cvičení. Intenzivní silový trénink a aerobní cvičení prováděné v krátkých intervalech vytvoří obrovský hormonální boom, díky kterému budete spalovat tuky i 24 až 48 hodin po cvičení. Během aerobního cvičení sice spalujete tuk, ale nepodpoří se dostatečně hormonální produkce k tvorbě svalové hmoty a tím k zvyšování bazálního metabolismu.

Studie zveřejněná v časopise International Journal od Obesity srovnávala intenzivní výbušné cvičení s krátkými odpočinky  a jednotvárné aerobní cvičení jako je chůze nebo běh. Měli k dispozici 45 žen ve věku mezi 18 a 30 lety. Byly rozděleny do 3 skupin a délka sledování studie byla 15 týdnů.

Jedna skupina dělala vysoce intenzivní intervalové cvičení (sprint nebo intenzivní silové dřepy 8 s, fáze odpočinku 12s, délka trvání 20 min)

Druhá skupina dělala středně intenzivní cvičení po dob 40 min. Poslední skupina necvičila.

Po 15-ti týdnech bylo vyhodnocení. 1. Skupina ztratila 1,2 kg tuku. Zatímco druhá skupina získala 0,2 kg tuku.

 

Tato studie ukazuje, že nezáleží tak na délce cvičení jako na typu cvičení. Cvičení s vysokou intenzitou pomáhá větší produkci hormonů a tím dochází k lepšímu spalování tuků.

Výživa pro spalování tuků

Studie publikovaná v odborném časopise New England Journal od Medicine se zaměřovala na porovnávání 2 typů stravy pro spalování tuků. Sledovala 322 účastníků po dobu dvou let.

 

1 . typ stravy pro spalování tuků : Vysoký obsah sacharidů a nízký obsah tuků

2. typ stravy pro spalování tuků : nižší obsah sacharidů a zvýšení bílkovin

Výsledky studie: Lepší spalování tuků je při variantě 2. Také se díky tomu velmi příznivě zlepšily poměry mezi HDL a LDL cholesterolem.

Závěr: 

Pro efektivní tvarování a zmenšování stehen a zadečku je potřeba dělat vysoce intenzivní silové tréninky s krátkými pauzami (rychlé výpady, polo dřepy se zátěží, cvičení na leg- pressu, krátký a rychlý běh do schodů) a dodržovat ve stravě konzumaci většího množství lehce stravitelných bílkovin a přijímat nižší množství komplexních sacharidů s velkým množstvím zeleniny. Přesné množství na základě zdravotního stavu by měl nastavit specialista na výživu.

Ing. Martin Škába, Kouč zdravého životního stylu, www.skaba.cz

4,632 total views, 2 views today

Martin Škába

Je výživový specialista, kouč a propagátor zdravého životního stylu. Na tuto cestu ho přivedly jeho vlastní zdravotní problémy - a i proto se snaží pohlížet na životní styl jako na komplexní záležitost, která se neobejde bez znalostí z řady oborů.

Komentáře