Low carb, Low fat nebo High protein diet aneb jaký výživový směr podporuje hubnutí a vitalitu?

Krásný den, milí přátelé,

podle nejnovějších lékařských výzkumů vyplývá, že strava složená tak, aby měla nízkou glykemickou nálož, obsahující lehce stravitelné bílkoviny a tuky (správné poměry mezi nasycenými a nenasycenými tuky – je potřeba mít ve správných poměrech omega-3 : omega-6 : omega-9)), s potravinami bohaté na ochranné faktory (vláknina, enzymy, probiotické baktérie, vitamíny, minerály, antioxidanty, fenolické látky,…) velmi přispívá k zdravému úbytku tukové tkáně a doslova „vyladění“ Vašeho těla z pohledu vitality.

Tato fakta potvrzují nejnovější výzkumy Harvardské univerzity, dále jsou tyto výsledky potvrzeny analýzou studie Predimed, publikovaná data z prestižního časopisu American Journal of Clinical Nutrition, informace uváděné organizací NASA a v neposlední řadě je uvádí nezávislý prestižní lékař Dr. Mercola se svým týmem lékařů a nutričních odborníků.

Jak si skládat stravu?

Cílem je naučit se, aby strava co nejméně ovlivňovala vzestupy hladiny krevního cukru, tím pádem se vylučovalo co nejmenší množství hormonu inzulin. Pokud se naučíte sestavovat si pokrmy tak, aby glykemická nálož byla nízká, ale zároveň energetická hodnota dostatečná podle Vašeho typu metabolismu, pak máte vyhráno. V neposlední řadě si ohlídejte, aby Váš jídelníček obsahoval dostatečné množství superpotravin, ovlivňující homeostázu Vašeho gastrointestinálního traktu, podporoval správnou činnost imunitního systému a hormonální soustavy.

Je vhodnější jíst maso nebo ne, pokud chci hubnout a navyšovat energii?

Pokud jste vegetarián, vegan, vitarián (raw food), paleostravec, všežravec apod. – u všech těchto výživových směrů platí výše uvedené zákony. Pokud již máte jídelníček o nějakou složku „ochuzenou“, o to více se musíte zaměřit na správnou skladbu talíře dle úvodních rad tohoto článku. Je nutné vědět, jaké antinutriční látky jsou obsaženy v různých potravinách, možnosti doplnění minerálů a dalších nutriživin.

Ranní i večerní rituály aneb vliv spánkové hygieny

Vědci zabývající se spánkem a jeho vlivem na hubnutí a vitalitu jasně poukazují na fakt, že je nutné se věnovat problematice spánkové hygieny. To co dělám před spaním, co jím, jaké mám osvětlení, apod. – vše ovlivňuje hormonální soustavu a ta má největší podíl na hubnutí a také na vitalitu organismu.

Nutriční timing

Nejenom skladba talíře, ale i časový sled konzumace má nesmírný vliv na organismus. Lékaři poukazují, že než objem je důležitější vědět, kdy a jak se má jídlo konzumovat, aby Váš gastrointestinální trakt dané živiny mohl využít.

Psychika a její vliv na hubnutí a vitalitu

Slyšeli jste někdy o pojmu emocionální blokace? Co to znamená emoční tuk? Podvědomé vzorce ve vztahu k tělu? Víte, že buňky se dají programovat myslí? Všechny tyto oblasti patří do problematiky psychosomatiky a jsou vědecky potvrzené.

Milí přátelé, pokud budete chtít s čímkoliv poradit, neváhejte se na mě obrátit.

Mějte báječný den.

Váš Martin

922 total views, 6 views today

Martin Škába

Je výživový specialista, kouč a propagátor zdravého životního stylu. Na tuto cestu ho přivedly jeho vlastní zdravotní problémy - a i proto se snaží pohlížet na životní styl jako na komplexní záležitost, která se neobejde bez znalostí z řady oborů.

Komentáře