Nemám rád pohyb. Mohu i přesto zhubnout?

Vědci uvádějí, že nechuť k pohybu máme danou geneticky, ale lze ji přeprogramovat

Mílí přátelé, začátek roku je o předsevzetích. Věřím, že Vám přinesu zajímavou informaci. Výzkumníci nedávno zjistili geneticky naprogramovaný důvod, proč se někteří lidé nemohou těšit ze cvičení, ba dokonce mají až odpor k pohybu. Výzkumy uvádějí, že přes 80 % lidí má nedostatek pohybu během týdne, mají spíše nechuť k pohybu a vyhledávají hlavně sedavou práci.

Nedávná studie vedená Rodney Dishmanem, Ph.D., profesorem kineziologie na University of Georgia, poukazuje na to, že genetika může ovládat to, zda máte z pohybu potěšení nebo naopak.

Hormon Dopamin je neurotransmiter, který vytváří v těle pocit odměny a potěšení. Vědci mnoho let uváděli, že cvičení má na proukci této látky velmi významný vliv. Podle výzkumů Rodney Dishmana vyplývá, že někteří lidé tyto pocity po cvičení nezažívají.

Vaše rodiče mohou mít vliv na to, zda jste pecivál nebo milovník pohybu

Kombinace genů mají vliv na to, že až 25 % lidí po krátké době přestane se cvičením a také s tím, že někteří lidé mají přirozeně chutě k pohybu a jiní ne.

Dr. Keri Peterson, internista s Lenox Hill Hospital v New Yorku, uvádí: “zděděná aktivita těchto genů může vést u jedinců k poklesu chutě po cvičení a vyhledávání spíše sedavého způsobu života.

Tato předběžná zpráva naznačuje, že motivace a touha po cvičení je v těle “zakotvena napevno”.

Dori Arad, registrovaný dietetik a certifikováný fyziolog na hoře Sinaj St. Luke nemocnice v New Yorku uvádí, že ačkoli někteří lidé mohou být geneticky naprogramování “na nechuť do cvičení, dá se na těchto překážkách zapracovat.

Mozek, podvědomí a další  “vzorce v oblasti chutí na cvičení” od našich předků se dají přeprogramovat

Terapeut, kouč a spoluzakladatelka unikátního programu v ČR Emoční hubnutí (www.emocnihubnuti.cz) Mgr. Hana Ajasta dodává: “I já jsem měla obrovskou nechuť k pohybu. Až když jsem zapracovala na uvolnění negativních postojů v mém podvědomí, poprvé v životě jsem cvičila s chutí a užívala si proces i výsledek.”

Ajasta poukazuje na to, že je velmi časté, když klienti přichází s postojem “celý život nemám rád jakékoliv cvičení”.  I přesto chtějí zhubnout a být více vitální.

Světově známý a uznávaný lékař Dr. Joseph Mercola spolu s Dori Arad poukazují na to, že rozhodnutí může udělat každý a je možné svůj mozek doslova přeprogramovat.

Dr. Mercola uvádí, že není potřeba začínat se cvičením o velkém časovém objemu. Stačí začít pouhých 20 minut denně. Cvičení s vysokou intenzitou (HIT) zajistí velké výsledky. Jak se bude postupně vytvářet “doslova závislost na cvičení”, tak to bude mít i dopad na tvar postavy a vitalitu.

Má osobní zkušenost: “buďte otevřeni změnám a správní lidé a informace vstoupí do Vašeho života”

Dříve jsem si sportovní činností na vrcholové úrovni a nevhodný typem stravování hodně zničil tělo. Dneska se ke svému tělu stavím velmi ohleduplně. Po stránce intenzity a take četnosti pohybové aktivity. Můj pracovní režim je velmi svižný. Proto mně velmi vyhovuje krátké cvičení s vysokou intenzitou.

Ano, nemám dneska velké objemy svalů, ale mám sílu, vytrvalost a mé tělo je v kondici. I když mně bude za chvilku 40 let, tak se cítím mnohem lépe než ve svých 20- ti letech.

Spojení práce v oblasti mysli (jak v oblasti vědomé, tak i podvědomé), nastavení optimálního pohybu pro můj metabolický typ a individuálně nastavený stravovací plán mně přináší pohodu, radost, svěžest a vitalitu těla a mysli.

Začínejte se cvičením o malém časovém objemu

Dr. Mercola uvádí, že není potřeba začínat se cvičením o velkém časovém objemu. Stačí začít I 20 minut denně. Cvičení s vysokou intenzitou (HIT) zajistí velké výsledky. Jak se bude postupně vytvářet “doslova závislost na cvičení”, tak to bude mít i dopad na tvar postavy a vitalitu.

Milí přátelé, věřím, že chuť do cvičení na své životní cestě naleznete a budete mít postavu i vitalitu jakou chcete.

Mějte se báječně a přeji Vám vše NEJ v roce 2017.

Váš Martin

1,706 total views, 8 views today

Martin Škába

Je výživový specialista, kouč a propagátor zdravého životního stylu. Na tuto cestu ho přivedly jeho vlastní zdravotní problémy - a i proto se snaží pohlížet na životní styl jako na komplexní záležitost, která se neobejde bez znalostí z řady oborů.

Komentáře